Zen - kontynuacja — Pozycjonowanie stron - Gniezno, Legnica, Rzgów, Piła

, ,

Zen – kontynuacja

23

Kwi

Do ćwiczenia Za-Zen najlepszą pozycją ciała jest siedzenie „lotos”, o której już mówiłem w związku z Hatha jogą. Usiądźcie na poduszce na takiej wysokości, jaka najbardziej odpowiada waszej wygodzie, stopa prawej nogi zwrócona ku górze powinna spoczywać na lewym udzie, a stopa lewej nogi również zwrócona ku górze, na prawym udzie.

Tutaj tę pozycję nazywają Kekka. Jeżeli nie możecie przyjąć tej pozycji, bo nie pozwala na to budowa waszego ciała, to przyjmijcie pozycję Hanka.

Hanka jest półpozycją. Tę półpozycję przyjmuje się w ten sposób: lewa noga znajduje się na ziemi, jej stopa zwrócona jest ku górze, prawą nogę należy umieścić na lewej zwracając stopę prawej nogi ku górze.

Tutaj ważne jest, żeby kolana dotykały ziemi. Kręgosłup musi być wyprostowany, okolice lędźwi wyprężone, głowę należy trzymać do góry. Do pożądanej równowagi pozycji możecie dojść w ten sposób, że będziecie lekko kołysać się w prawo i lewo, aż do osiągnięcia pożądanego wyniku.

Kiedy czujecie, że osiągnęliście równowagę, to zwróconą ku górze dłoń lewej ręki umieśćcie na dłoni prawej ręki tak, żeby kciuki lekko stykały się. Obie ręce muszą spoczywać na brzuchu. Usta muszą być zamknięte bez wysiłku. Oczy muszą patrzeć na wysokości jednego metra od ziemi.

About The Author

admin

Leave a Reply