Za-Zen i oddychanie — Pozycjonowanie stron - Gniezno, Legnica, Rzgów, Piła

, ,

Za-Zen i oddychanie

21

Kwi

Oddychanie w Za-Zen jest inne niż w jodze. W Zenie kładzie się nacisk na wydychanie. Przepona naciska na wnętrzności i spycha je w dół. Przez to uwalnia się serce, a życie każdego organu uspokaja się.

To oddychanie chce przede wszystkim wykształcić powolne, pełne siły i naturalne tempo, tak jak dzieje się to w progresywnej relaksacji. Celem tego oddychania jest „oczyszczenie” ducha, wymiecenie napięć.

W Zenie istnieje także bardziej kierowane oddychanie, tak jak w Hatha jodze, ale tutaj również może być wykonywane tylko pod kierunkiem mistrza. Bezpieczne oddychanie, które możecie stosować sami, powinno być zawsze naturalne, nieforsowne i ciche.

Dzięki dobremu oddychaniu sprawy stają się łatwiejsze. Ci, dla których nawet półpozycja jest za ciężka, mogą usiąść po prostu na krześle, tylko muszą zwrócić uwagę na to, żeby nie opierać się o oparcie, gdyż plecy muszą być wyprostowane.

Tutaj także należy zawsze przestrzegać zaleconej pozycji rąk i głowy. Poprzez Za-Zen możecie wznieść się ponad dwoistość i odnaleźć jedność w samych sobie. Nie zadając sobie zbędnych pytań ćwiczcie Za-Zen jeżeli uważacie, że odpowiada on waszej naturze.

Ćwiczenie czyni mistrza. Poprzez medytację – w jakiejkolwiek byłaby formie – zdobywacie siłę i taki optymizm, który uczyni was prawie niezwyciężonymi. Panując nad sobą możecie stać się także panami nad innymi i nad własnym losem.

Jeżeli wybierzecie Za-Zen musicie wiedzieć, że ta pozycja ciała jest syntezą różnych pozycji jogi i że „Zen trzeba przeżywać całym waszym ciałem”.

About The Author

admin

Leave a Reply