Sprzedaż tkanin do odbiorców — Pozycjonowanie stron - Gniezno, Legnica, Rzgów, Piła

, ,

Sprzedaż tkanin do odbiorców

6

Kwi

Zaczęło wzrastać niezadowolenie załogi, która nie godziła się z takim stanem rzeczy, dostrzegając sposoby świadomego generowania strat i nieuczciwego gromadzenia zysku poza zakładem, trafiającego do prywatnych kieszeni właścicieli i ich doradców.

Właścicielami omawianej firmy stali się właściciele innej firmy tekstylnej w Białymstoku, którą też kupili w nieuczciwy sposób (niezwykle tanio). W tym czasie, kiedy kupowali zakład w Łodzi kapitał własny zakładów białostockich był ujemny, a zadłużenie sięgało ponad 8 min zł. W takiej sytuacji nie mieli prawa starać się o kupno kolejnej fabryki. Straty w łódzkiej spółce narastały na skutek m.in. nieuczciwych transakcji prowadzonych między wymienionymi spółkami. I tak np. przędza z łódzkich zakładów była sprzedawana białostockim poniżej kosztów jej produkcji. Ta różnica w latach 2001-2003 sięgnęła ponad 5 min zł. Sprzedaż tkanin do odbiorców przechodziła kolejno przez ogniwa pośrednie, które doliczały marżę, gromadząc zyski, a jednocześnie zalegając z zapłaceniem producentowi. Owe spółki były świadomie tworzone przez właścicieli, zarówno w celu pośredniczenia w transakcjach sprzedaży, jak i dokonywania zakupów np. bawełny, barwników, a nawet węgla. W rezultacie tylko takiej działalności spółka łódzka poniosła milionowe straty. Wyciągano z niej również środki na objęcie udziałów w kolejnych sztucznie tworzonych spółkach, które odnosiły zyski, a ona ponosiła straty (również milionowe). Kuriozalne było „wyprowadzenie” dokumentacji pracowniczej za kolejny 1 min zł. do następnej spółki powiązanej z właścicielami i odległej o ponad 300 km od Łodzi, choć warunki do przechowywania dokumentacji na miejscu były bardzo dobre. W podobny sposób zarobiono na sprzedaży ośrodka wypoczynkowego nad morzem. Takie przykłady można byłoby mnożyć.

About The Author

admin

Leave a Reply