Relaksacja progresywna — Pozycjonowanie stron - Gniezno, Legnica, Rzgów, Piła

, ,

Relaksacja progresywna

17

Maj

Lekarz Edmund Jacobson nazwał swoją metodę rozluźniania mięśni progresywną relaksacją. Podobnie jak autonomiczny trening Schultza, oddziałuje na ośrodek naszego życia uczuciowego oraz na emocjonujące i hamujące ośrodki mózgu, które zostały zakłócone przez stan samohipnozy. Mianowicie odczucie jest hipnotyczne. Wytwarza taki stan hipnotyczny, jaki hipnotyzer wywołuje u danej osoby. Jeżeli osoba hipnotyzowana nie stawia oporu, to na powtórne polecenie hipnotyzera usypia, najczęściej kierując spojrzenie na jakiś lśniący punkt, co umożliwia jej oderwanie się od świata zewnętrznego.

Jeżeli w czasie snu hipnotyzer wywiera jakąś sugestię na osobę hipnotyzowaną, to ona podporządkowuje się tej sugestii, nie wiedząc, że to co czyni wykonuje na rozkaz hipnotyzera.

To nazywamy sugestią hipnotyczną. Wtedy kiedy istnieje w nas konflikt uczuciowy, to przechodzimy w taki stan hipnotyczny, który przeszkadza nam swobodnie kontrolować nasze myśli i czyny.

Pawłów poprzez badania odruchów warunkowych wykrył znaczenie struktur zwyczajowych, które motywują nas w przeważającej części naszych czynów. Po to, żeby skończyć z naszymi złymi przyzwyczajeniami o charakterze uczuciowym, musimy siebie odhipnotyzować. Potem już możemy siać ziarno „do nowej ziemi”.

Słowo relaksacja pochodzi od łacińskiego słowa ,,relaxio”, co oznacza wypuszczenie więźnia (niewolnika) na wolność. Wy także jesteście niewolnikami samych siebie, swoich negatywnych uczuć i swoich przyzwyczajeń, które trzymają was z dala od radości życia.

„Relaksacja” oznacza także rozluźnienie i odpoczynek. W 1929 roku Jacobson przejął, dyskutowaną jeszcze później, zasadę jogi, według której zamierzone rozluźnienie muskulatury przynosi rozluźnienie nerwowe i fizyczne.

Jego metoda różni się od metody Schultza, której punktem wyjścia jest technika hipnozy. Ta metoda, jak sądzę, jest trudniejsza do zastosowania sama, niż relaksacja progresywna.

Według Jacobsona, u normalnej osoby, bodziec wywołuje alarm, który, jeżeli mięśnie rozluźniły się, nie następuje. Nauczenie się postępowania fizjologa amerykańskiego, umożliwia nam wyeliminowanie z naszego codziennego życia napięcia mięśni, które w czasie ćwiczeń uświadomiliśmy i w ten sposób możemy osiągnąć wewnętrzną wolność, która bierze górę nad naszym stanem uczuciowym.

Powiem, co musicie zrobić i jeżeli tylko będziecie trochę wytrwali, to metoda będzie miała na was taki dobry wpływ, że nawet nie możecie sobie tego wyobrazić.

About The Author

admin

Leave a Reply